Bogata izložbena nedjelja u Omišlju, otvaraju se čak dvije izložbe
Martina Frka Milotić 6 months ago Kultura & zabavaBogata izložbena nedjelja održat će se 9. lipnja u Omišlju kada je planirano otvorenje čak dvije izložbe.
Kustosica obje izložbe je umjetnička voditeljica programa izložbi u Omišlju za 2024. godinu povjesničarka umjetnosti, muzeologinja i viša kustosica Sonja Švec Španjol.
DAMIR FACAN-GRDIŠA: ZELENIJE – nedjelja 9. lipnja 2024., 12 sati, Galerija Lapidarij, Omišalj
U nedjelju 9. lipnja 2024. održat će se otvorenje samostalne izložbe “Zelenije” akademskog slikara Damira Facana-Grdiše s početkom u 12 sati u Galeriji Lapidarij. Autor će se predstaviti izborom radova izvedenih u tehnici akvarela na papiru iz recentnog ciklusa od kojih je većina nastala u tekućoj godini te nije ranije predstavljena javnosti. Izložba „Zelenije“ prirodni je nastavak ranijih izložbi koje su pratile razvoj i mijene unutar ciklusa započevši s izložbom „Konfrontacija prostora“ tijekom 2019. i 2020. godine, pa izložbama „Izbjegavajući crnu“ 2021. godine i „Nagnuto“, „Nagnuto malo“ i „Nagnuto jače“ u 2022. godini te izložbom „Dijagonalno“ 2023. godine. Svaka izložba izrazila je stanovitu likovnu i misaonu promjenu u ciklusu. Tako i izložba „Zelenije“, kao što joj samo ime kaže, ukazuje na postepeno prebacivanje težišta na zelenu boju, što prema riječima autora, postaje jedna od opcija doživljaja mora. I doista, promatrajući recentne radove nastale tijekom 2024. godine, dolazi do postepene transformacije od sivoplavih preko neutralnih bež i žućkastih nijansi do upečatljive dominacije cijelog spektra bogate zelene boje koja otvara novi aspekt začudnosti u ingenioznim kompozicijama na temu mora.
O izložbi “Zelenije” je kustosica izložbe Sonja Švec Španjol zapisala:
“More kao elementarna sila prirode koja svojim zastrašujućim razmjerima izaziva strahopoštovanje kod pojedinca, te sociološki aspekt grada od početka 2000-ih predstavljaju tematsko polazište unutar kojeg Damir Facan-Grdiša predano traga za likovnim pokretom linije i boje. Autor polazi od jednostavne apstraktne skice malog formata unutar koje rješava osnovne silnice neophodne za jasnu definiciju prostora i kasniju razradu kompozicije. Valja naglasiti kako su motivi iz realnog svijeta tek polazište za gradnju likovne priče koja vrlo brzo nadilazi pojam polazišnog motiva i započinje vlastiti život – život proizašao iz pomne studije likovne forme. Naime, elementi likovnog duha koje autor unosi u materiju izraženi su kroz osjećaj crte, boje i volumena dok akvarel u potpunosti odgovara karakteru likovne ideje koju umjetnik obrađuje.”
Damir Facan-Grdiša rođen je 1965. godine u Zagrebu. Umjetničko obrazovanje započinje na Školi za primijenjenu umjetnost, odjel zidnih slikarskih tehnika, da bi 1990. godine diplomirao na Odsjeku za slikarstvo Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Ive Friščića. Nakon studija radi kao nastavnik likovnih stručnih predmeta na Obrtničkoj školi u Zagrebu do 1998. godine. Nakon toga djeluje kao samostalni umjetnik, izlaže te objavljuje ilustracije za više izdavačkih kuća. Član je HDLU-a, ULUPUH-a, a od 2002. godine i HZSU-a.
Uz slikarstvo kao primarni medij umjetničkog izražavanja, Damir Facan-Grdiša od 1986. godine radi i kao vanjski suradnik Restauratorskog zavoda Hrvatske, a od 2000. godine kao samostalni licencirani restaurator za zidno slikarstvo.
Samostalna izložba “Zelenije” akademskog slikara Damira Facana-Grdiše ostaje otvorena do 2. srpnja 2024. u Galeriji Lapidarij u Omišlju.
MARINA ĆORIĆ: GODIŠNJI – nedjelja 9. lipnja 2024., 12:30 sati, Galerija Loža, Omišalj
Istoga dana u 12:30 sati održat će se otvorenje samostalne izložbe “Godišnji” akademske umjetnice Marine Ćorić u Galeriji Loža. Autorica će se predstaviti recentnim ciklusom radova izvedenih u tehnici akrila na papiru koji broji ukupno 18 radova. Još od vremena studija umjetnica je predano gradila i nadopunjavala ciklus autoportreta naglašeno introspektivnog karaktera komunicirajući sve one misli, stanja i emocije koje nije mogla verbalizirati. Ciklus koji je sustavno nadograđivala i razvijala od 2015. do 2019. godine došao je do svojevrsnog zasićenja jer su određeni životni procesi, emotivna stanja i promjene poimanja sebe kod umjetnice rezultirali činjenicom da polje realizacije više nije bilo površina platna već um umjetnice. Povratak na iskonske postavke omogućio je realizaciju novog ciklusa radova pod nazivom „Godišnji“. Marina Ćorić intuitivno je prepoznala i osjetila pravi trenutak za stilski i tematski odmak od dosadašnjih slikarskih radova, te je iznjedrila posve svjež, vedar i neposredan ciklus radova čiji naziv aludira, kako sâma umjetnica kaže, na njezin „odmor“ od nje same tj. teme autoportreta i njezinog dosadašnjeg stila, ali i doslovno vizualizira (ne)aktivnosti na godišnjem odmoru.
O izložbi “Godišnji” je kustosica izložbe Sonja Švec Španjol zapisala:
“Da bismo bili sretni, zadovoljni, uspješni i produktivni nužno nam je potreban odmor, no kako se podrazumijeva da na odmoru „ne radimo“ ništa, često se umanjuje njegova relevantnost za naš um, duh i tijelo. Najviše smo opušteni i neopterećeni, a možda smo i najviše ono što jesmo, upravo na godišnjem odmoru kada se bezbrižno možemo posvetiti sami sebi. Vrijeme odmora je vrijeme kontemplacije, razmišljanja, razvoja, sazrijevanja i bivanja samim sa sobom, ali i vrijeme bezbrižnih trenutaka koji naizgled djeluju posve obično i svakodnevno, ali upravo tada znaju niknuti najbolje ideje i životne odluke. Upravo je za vrijeme vlastitog odmora Marina Ćorić odlučila iz rakursa usputnog promatrača zabilježiti sve one neposredne trenutke koje proživljavamo na godišnjem odmoru. Autorica u ulozi nevidljivog promatrača iz prikrajka bilježi prirodnost i neposrednost uhvaćenih trenutaka poput gospođa koje razgovaraju ili rješavaju križaljke na plaži, prijateljica koje se sunčaju ili kupaju dok u daljini plovi Jadrolinija. Riječ je o sadržajno poznatim prizorima iz života s kojima smo se zasigurno susreli ili u kojima smo se i sami jednom prilikom našli, a koje Marina Ćorić vizualizira na zanimljiv, topao i nostalgičan način. Ciklus posjeduje retro notu ljetovanja kakva pamtimo posljednjih 30-ak a možda i više godina, posebice kroz prisutnost motiva Jadrolinije, luftića ili gospođa koje sjede na plaži ili stoje u plićaku i razgovaraju.”
Marina Ćorić rođena je 1987. godine u Zadru, gdje je završila svoje osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje. Upisala je Akademiju likovnih umjetnosti Široki Brijeg pri Sveučilištu u Mostaru 2012. godine, te je 2017. diplomirala kao magistra slikarstva i profesorica likovne kulture.
U svojem stvaralaštvu nije ograničena na jedan medij, pa se podjednako bavi slikarstvom, fotografijom, ilustracijom, a recentnih godina povremeno i videom. Što se motiva tiče, najveću važnost pridaje portretu tj. autoportretu kao „intimnom dnevniku“ koji pruža najveću slobodu izražavanja, eksperimentiranja, glume, ali i iskrene interakcije sa samom sobom i publikom.
Svoje radove izlagala je na nizu grupnih i samostalnih izložbi, prvenstveno u regiji, ali i u inozemstvu. Osim kroz izložbe, umjetnički djeluje i kroz sudjelovanje u međunarodnim projektima, likovnim radionicama i likovnim kolonijama. Za svoje radove je i nagrađivana u regiji, te su neki od njih i objavljeni u časopisima i knjigama.
Samostalna izložba “Godišnji” akademske umjetnice Marine Ćorić ostaje otvorena do 2. srpnja 2024. u Galeriji Loža u Omišlju.